Cilj kolegija je omogućiti:
a) upoznavanje temeljnih strateških marketinških područja upravljanja markom kao tržišnim svojstvom koje stvara i dodaje vrijednost proizvodu/usluzi/poduzeću te osigurava diferencijaciju i zaštitu od cjenovne konkurencije,
b) osposobljavanje za kritičku analizu i procjenu programa upravljanja markom.
a) Marka, upravljanje markom – značenje i razgraničenje pojmova (2 sata)
b) Identitet marke, komunikacijske konstante marke, imidž marke (2 sata)
c) Tržišna vrijednost marke, metode mjerenja tržišne vrijednosti marke (2 sata)
d) Zaštita marke, imitacija marke, lažna marka – (2 sata)
e) Strateško upravljanje markom – pozicioniranje, marketinški program marke (3 sata)
f) Privatne marke (3 sata)
g) Upravljanje markom u elektroničkom okruženju (3 sata)
h) Izazovi upravljanja markom na međunarodnom tržištu (3 sata)
Obvezna literatura
1. Materijali dijeljeni na nastavi:
a) Barron, J., Hollingshead, J. (2004) Brand globally, market locally, Journal of Business Strategy, 25 (1), str. 9-14.
b) Herstein, R., Jaffe, E.D. (2007) Launching store brands in emerging markets: resistance crumbles, Journal of Business Strategy, 28 (5), str. 13-19.
c) Jevons, C., Gabbott, M., de Chernatony, L. (2005) Customer and brand manager perspectives on brand relationships: a conceptual framework, Journal of Product & Brand Management, 14 (5), str. 300-309.
d) Jevons, C. (2005) Names, brands, branding: beyond the signs, symbols, products and services, Journal of Product & Brand Management, 14 (2), str. 117-118.
e) Kay, M.J. (2006) Strong brands and corporate brands, European Journal of Marketing, 40 (7/8), str. 742-760.
f) Mangold, W.G., Faulds, D.J. (2009) Social media: The new hybrid element of the promotion mix, Business Horizons, 52, str. 357-365.
2. Vranešević, T. (2007), Upravljanje markama, Accent, Zagreb
Dopunska literatura
1. Keller, K.L. (2007) Strategic Brand Management – Building Measuring and Managing Brand Equity, Prentice Hall, New Jersey, NJ.
2. Kumar N., Steenkamp J.B. (2007) Private Label Strategy, Harvard Business School Press, Cambridge
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet doprinosi
Nakon odslušanog kolegija i položenog pisanog ispita, student/ica je osposobljen sudjelovati u upravljanju markom za potrebe dugoročnog uspješnog poslovanja na domaćem i međunarodnom tržištu, odnosno rješavati manje zahtjevne praktične probleme, pitanja i zadatke iz područja upravljanja markom.
Ishodi učenja predstavljaju nadogradnju na znanja stečena u obveznom predmetu ovoga studija Pravo žiga, industrijskog dizajna i drugih oznaka razlikovanja.
Ishodi učenja na razini predmeta
3 ECTS
Predavanja, 20 sati