intVLA | Upravljanje markom
15690
page-template-default,page,page-id-15690,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Upravljanje markom

Ciljevi predmeta

Cilj kolegija je omogućiti:

a) upoznavanje temeljnih strateških marketinških područja upravljanja markom kao tržišnim svojstvom koje stvara i dodaje vrijednost proizvodu/usluzi/poduzeću te osigurava diferencijaciju i zaštitu od cjenovne konkurencije,

b) osposobljavanje za kritičku analizu i procjenu programa upravljanja markom.

Sadržaj predmeta i satnica

a) Marka, upravljanje markom – značenje i razgraničenje pojmova (2 sata)

b) Identitet marke, komunikacijske konstante marke, imidž marke (2 sata)

c) Tržišna vrijednost marke, metode mjerenja tržišne vrijednosti marke (2 sata)

d) Zaštita marke, imitacija marke, lažna marka – (2 sata)

e) Strateško upravljanje markom – pozicioniranje, marketinški program marke (3 sata)

f) Privatne marke (3 sata)

g) Upravljanje markom u elektroničkom okruženju (3 sata)

h) Izazovi upravljanja markom na međunarodnom tržištu (3 sata)

Literatura

Obvezna literatura

1.     Materijali dijeljeni na nastavi:

a)     Barron, J., Hollingshead, J. (2004) Brand globally, market locally, Journal of Business Strategy, 25 (1), str. 9-14.

b)    Herstein, R., Jaffe, E.D. (2007) Launching store brands in emerging markets: resistance crumbles, Journal of Business Strategy, 28 (5), str. 13-19.

c)     Jevons, C., Gabbott, M., de Chernatony, L. (2005) Customer and brand manager perspectives on brand relationships: a conceptual framework, Journal of Product & Brand Management, 14 (5), str. 300-309.

d)    Jevons, C. (2005) Names, brands, branding: beyond the signs, symbols, products and services,  Journal of Product & Brand Management, 14 (2), str. 117-118.

e)     Kay, M.J. (2006) Strong brands and corporate brands, European Journal of Marketing, 40 (7/8), str. 742-760.

f)     Mangold, W.G., Faulds, D.J. (2009) Social media: The new hybrid element of the promotion mix, Business Horizons, 52, str. 357-365.

2. Vranešević, T. (2007), Upravljanje markama, Accent, Zagreb

Dopunska literatura

1.     Keller, K.L. (2007) Strategic Brand Management – Building Measuring and Managing Brand Equity, Prentice Hall, New Jersey, NJ.

2.    Kumar N., Steenkamp J.B. (2007) Private Label Strategy, Harvard Business School Press, Cambridge

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini programa kojima predmet doprinosi

Nakon odslušanog kolegija i položenog pisanog  ispita, student/ica  je osposobljen sudjelovati u upravljanju markom za potrebe dugoročnog uspješnog poslovanja na domaćem i međunarodnom tržištu, odnosno rješavati manje zahtjevne praktične probleme, pitanja i zadatke iz područja upravljanja markom.

Ishodi učenja predstavljaju nadogradnju na znanja stečena u obveznom predmetu ovoga studija Pravo žiga, industrijskog dizajna i drugih oznaka razlikovanja.

Ishodi učenja na razini predmeta

  • usvajanje temeljnih marketinških znanja, koncepata i metoda potrebnih za upravljanje markom
  • razumijevanje konstrukta tržišne vrijednosti marke
  • usvajanje potrebnih znanja za planiranje i provedbu strateškog marketinškog pristupa u razvoju i implementaciji marke
  • usvajanje znanja potrebnih za koordinaciju i kontrolu marketinških aktivnosti tijekom životnog ciklusa marke
  • osposobljavanje za provođenje manje zahtjevnih istraživanja u upravljanju markom.

Nositelj predmeta

Suradnici

Bodovna vrijednost

3 ECTS

Način izvođenja nastave

Predavanja, 20 sati